טיפולי הידרותרפיה לסובלים ממחלות ריאה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הידרותרפיה

הידרותרפיהעם השנים אנו מתחילים לשמוע יותר ויותר על שיטות טיפול אלטרנטיביות שמחליפות ומסייעות לטיפולים הקונבנציונאליים של הרפואה המערבית אותם אנו מכירים. הטיפולים האלטרנטיביים מוצעים לחולים כיום בהנחה מסוימת אפילו דרך קופות החולים מתוך הבנה כי הם יכולים לעזור במצבי חולי רבים.

אחת מהבעיות הנפוצות ביותר בימינו אנו, בהם זיהום האוויר הוא משמעותי ואנשים רבים מעשנים במשך שנים ארוכות, היא מחלות ריאה.

אפשרות אחת מתוך הטיפולים האלטרנטיביים הקיימים למחלות ריאה הוא השימוש בהידרותרפיה לצורך הקלה על התסמינים מהם סובלים חולי אסתמה, ברונכיטיס, סיסטיק פיברוזיס ו-COPD.

מהי בכלל הידרותרפיה?

מדובר בטכניקה טיפולית המתבצעת כולה בתווך של מים, כאשר בדרך כלל מדובר על בריכה המלאה במים בטמפרטורה אחידה וחמימה.

השיטה מנצלת את התכונות הפיסיקליות של המים המאפשרות תחושה של קלילות, אובדן תחושת המשקל ויחד עם זאת סביבה עוטפת ובטוחה לצורך טיפול.

הסביבה המימית גם מונעת נזקים אפשריים לשרירים ומפרקים היות והיא מורידה את העומס הקיים עליהם בחיי היום-יום ומאפשרת תנועה קלילה יותר.

התחומים הנפוצים בהם הידרותרפיה משמשת לטיפול הם תחומים אורטופדיים, חיזוק שרירים, שיפור טווחי תנועה של מפרקים, שיקום לאחר אירועי לב ושיפור סיבולת לב- ריאה, טיפול בבעיות נשימה, שיפור הגמישות ושיפור כללי באיכות החיים.

הידרותרפיה מסייעת לסובלים ממחלות ריאה

כאמור, אחד התחומים בהם הידרותרפיה מטפלת הוא שיפור של נשימה וסיבולת לב ריאה.

הסובלים ממחלות ריאה מתקשים מאוד בחיי היום יום היות ואיכות הנשימה שלהם ויכולת חילוף הגזים היא ירודה בשל המחלה ממנה הם סובלים. המחלות הנפוצות להן הידרותרפיה יכולה לסייע הן: COPD, ציסטיק פיברוזיס, אסתמה וברונכיטיס.

הטיפולים משתמשים בתכונות המיוחדות של המים בכדי לחזק את שרירי הנשימה ועל ידי כך להקל על פעולת הנשימה בחיי היום-יום.

במים פועל עיקרון הציפה- היות והמים כבדים יותר מהגוף, ניתן לצוף עליהם. פעולה זו יוצרת מאזן כוחות שונה המאפשר לשרירי הנשימה לעבוד בצורה אחרת.

כמו כן, המים הם בעלי תנגודת גדולה יותר לתנועה מאשר האוויר, דבר שגורם לשרירים להתאמץ אך ללא סכנה שיפגעו מכאנית.

המטפל מנחה את המטופל לבצע תרגילים שונים במים שמטרתם היא לחזק את הסרעפת והשרירים הבין צלעיים שמסייעים לנשימה.

הטיפול העיקרי בחולים הסובלים מבעיות נשימה מתבסס על עיקרון הלחץ ההידרוסטטי: מדובר בלחץ שמופעל עלינו מלמעלה וככל שאנחנו נכנסים עמוק יותר בתוך מי הבריכה, הלחץ הזה גדל. כאשר חולי מחלות ריאה נכנסים לעומק המים, הדבר דורש מהם להפעיל מאמץ רב יותר בכדי להרחיב את בית החזה ולנשום, ועל ידי כך הם מחזקים מאוד את שרירי הנשימה.

יתרון נוסף שיש להידרותרפיה הוא שמדובר בסביבה מרגיעה המאפשרת שליטה רבה. חולים רבים במחלות ריאה נוטים לסבול מסטרס ולחץ שהם תוצאה משנית של המחלה ממנה הם סובלים.

במסגרת הטיפול ההידרותרפי המים משמשים ככלי טיפולי שעוזר למטופל ללמוד כיצד להסדיר את נשימתו ולדאוג שתהייה עמוקה ואיכותית, כך שמרכיב הסטרס של המחלה פוחת אף הוא.

היכן ניתן לבצע את הטיפולים?

ישנם לא מעט ישובים בארץ המפעילים בריכה מיוחדת לצורך טיפולי הידרותרפיה, או בריכות רגילות המשמשות באופן חלקי לצורך הטיפולים הללו.

הטיפולים ניתנים לביצוע במסגרת פרטית אולם משרד הבריאות מממן טיפולי הידרותרפיה לבעיות מסוימות עבור ילדים עד גיל 18 בהתאם להמלצה של: רופא, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק, פסיכולוגי, עובד סוציאלי, ועוד.

גם קופות החולים עלו על היתרון שיש לטיפולי ההידרותרפיה והן מסבסדות, בהתאם לביטוח הרפואי שקיים ברשות המבוטח ובכפוף להמלצה של רופא, מספר מוגבל של טיפולי הידרותרפיה בשנה הנע בין 12-100 טיפולים. לרוב קופות החולים קיים הסדר עם בריכות ומטפלים מסוימים שאיתם ניתן לבצע את הטיפולים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן