טיפול נטורופתי נגד ברונכיטיס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול טבעי

טיפול טבעיטיפול נטורופתי בברונכיטיס, הן אקוטי והן כרוני, מעודד את פעילות מערכת החיסון. הנטורופתים מאמינים כי שיפור תגובות מערכת החיסון יוכלו לזרז את תהליך הריפוי ולפעמים אף למנוע מחלות שונות.

מערכת החיסון עלולה להיות חלשה, במיוחד בעולם המערבי, עקב לחץ ומתח יומיומיים הנגרמים מהמרדף האינסופי אחר עבודה ופרנסה.

גם תרופות כרוניות או אקוטיות שנלקחות מסיבות שונות, עלולות לגרום לירידה בתנגודת החיסונית. תת משקל, וחסרים של ויטמינים ותזונתיים שונים הינם גורמים נוספים העלולים לתרום את תרומתם.

מומחי נטורפתיה רבים מצוטטים מאמרים (אשר הגדול והעיקרי שלהם נעשה בשנת 2005 על 63000 אנשים) אשר עיקר עניינם הוא להוכיח כי תזונה ערבית אשר עשירה באכילת בשר, שומנים, מלח וסוכרים עלולים לגרום לברונכיטיס.

מעבר לכך, חסרים תזונתיים אחרים (כמו חסר בוויטמין C) יכולים אף הם לתרום בתורם לירידה בתפקוד מערכת החיסון.

ההמלצה, במיוחד לחולים בברונכיטיס כרונית היא לאכול מרכיבים העשירים באנטי אוקסידנטים, כלומר מרכיבים אנטי חימצוניים.

מזון כזה חייב להיות עשיר בירקות ופירות. המלצות נוספות של גישת הנטורפתיה, היא להימנע ממקומות לחים וקרים. מעבר לכך כדאי להתעמל, ולהקפיד על היגיינה.

טיפול נטורופתי כנגד ברונכיטיס אקוטי

החולים בברונכיטיס אקוטית, על פי גישה זו, סובלים ממערכת חיסון כה חלשה, עד כי המזהם הצליח לתקוף את דרכי האוויר האמצעיות. ברונכיטיס, במובן זה הינה מחלה אשר משמשת כאות אזהרה על כך שמערכת החיסון לא מתפקדת כמו שצריך ועלולה להסתבך למחלה חמורה יותר כמו דלקת ריאות, ולכן יש צורך בטיפול.

צמחי המרפא, אשר הרפואה הנטורופתית תיתן לחולים אלה יהיו צמחים כמו הידרסטיס, גליצרייזה ודרוסרה. מעבר לכך, ייעשה שימוש גם בצמחים אשר מעודדים כיוח והוצאת הליחה המצטברת, כמו אלטאה וטוסליגו.

הצמחים יהיו עשירים בוויטמין A, ו-C. הטיפול הנטורופתי מנסה להימנע מאנטיביוטיקה או תרופות קונבנציונליות אשר רק מחלישות יותר את מערכת החיסון.

לכן, החולים המטופלים בשיטות אלה מחויבים להאמין בכך ולהיות נאמנים לדרך מיוחדת זו. טיפול זה, פעמים רבות הינו משלים לטיפול הקונבנציונלי הרגיל, מכיוון שמטרתו לחזק את הגוף כולו.

עם זאת, חשוב לזכור כי למרות התחלת הטיפול בברונכיטיס בגישה הנטורפתית, במקרה של החמרת התסמינים, יש לבדוק את מקורם אצל הרופא המטפל הקונבנציונלי, בכדי לא להגיע למצבים וסיבוכים קשים יותר.

טיפול נטורופתי כנגד ברונכיטיס כרוני

הטיפול הראשוני בברונכיטיס כרוני, יהיה בדומה לרפואה הקונבנציונלית, למנוע מהחולה את החשיפה לעישון אקטיבי או פאסיבי. לפעמים מספיקה פעולה זו על מנת להקל על הסימפטומים והתסמינים האופייניים.

הרפואה הנטורופתית מאמינה כי ברונכיטיס כרוני כאשר הוא מופיע אצל אנשים או תינוקות אשר לא חשופים לעישון או זיהום אחר, עלול להופיע כנגד אלרגיות מזון או אחרות.

לכן, מנסים הנטורופתיים לנהל דיאטת מזון על סמך הורדת פריטים אלרגניים ולחכות לתגובה מיטיבה. לא ניתן לדעת מראש את מרכיבי האלרגיה, אשר גורמים לשיעול ולליחה האופייניים.

בדרך כלל סוג המזון הראשן אשר יירד מהתפריט יהיה חלב ומוצרי חלב אשר נחשבים לאלרגניים, כמו גם סוכרים פשוטים אשר מדכאים את מערכת החיסון.

ניהול הדיאטה ייעשה על סמך ניסוי וטעייה, ויכול לארוך זמן מה עד שהוא ישפיע וייקבע לזה המתאים ביותר עבור החולה הספציפי.

נדרשת סבלנות מרובה הן מצד החולה והן מצד המטפל. גם בסוג זה של ברונכיטיס, יומלץ לחולה לקחת מיני צמחים אשר עוזרים בכיוח, ויכולים להקל מן הגודש על הריאות, כמו למשל אוזן עכבר, גרינדליה, או עשב אסתמה (Pill-bearing Spurge).

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן