ריאות

סיבוכים ריאתיים אצל חולים מוחלשים חיסונית

מערכת חיסון חלשהזיהומי מערכת הנשימה, אשר עלולים להוביל לסיבוכים ריאתיים הינם הנפוצים ביותר מבין כל גורמי התחלואה. מערכת הנשימה הינה מערכת רגישה ופגיעה, אשר נוטה למחלות רבות שבעקבותיהן, יאבדו ימי עבודה רבים, ועלולים להתרחש אף מקרי תמותה עקב דלקת ריאות או סיבוכים נלווים.

הגורמים להדבקה בדלקת ריאות מגוונים החל מזיהומים סביבתיים ועד היחלשות המערכת החיסונית.

מניעת התחלואה אצל אנשים בריאים יכולה להיעשות באמצעות רפלקס העיטוש ונוגדני IgA  אשר מצפים את חלל האף והפה.

כמו כן, אצל אנשים בריאים מנגנון הפינוי האלוואולרי מונע מקרי הדבקה רבים. זיהומים אלה, בדמות חלקיקים קטנים אשר מגיע לנאדיות מתפנה באמצעות המלחמה על ידי המאקרופאגים. אצל אנשים בעלי כשל חיסוני, דלקות ריאות עלולות להסתבך עד כדי תמותה. כיום, האבחון המהיר, הניסיון למניעה והטיפול האנטיביוטי היעיל, הורידו את שיעורי התמותה גם בחולים אלה.

אוכלוסיות הסיכון בעלי מערכת חיסונית חלשה

גורמי ההדבקה

דלקת הריאות המאיימת על חולים אלה עלולה להיות כזו הנרכשת בקהילה. דלקת זו תערב מוקדים הנמצאים בריאה. תחילת הזיהום יתבטא בברונכוסים אשר עלול להוביל לחדירה לריאה.

סוג הדבקה נוספת קשור לזיהומים מחיידקים, כדוגמת Strep. Pneumonia. הדלקת, לרוב, תערב את כל האונה והיא תתבטא במחלה מהירה וסוערת. טיפול מיידי בגורמי מחלה אלה, כמו טיפול אנטיביוטי יכול למנוע את התפרצותה. מכיוון שהמדובר על אוכלוסייה בעלת כשל חיסוני ברמה זו או אחרת, דרגת חומרת המחלה תיקבע על פי מצבה של מערכת החיסון.

ראו גם:

אלרגיה ומחלות ריאה

 

Exit mobile version