ריאות

מהן הזכויות שמגיעות לחולי סרטן ריאות?

זכויותזה עלול לקרות לכל אדם, בכל שלב בחיים. במהלך נסיעת בוקר לעבודה, במהלך ארוחת צהריים, בנסיעה חזרה הביתה, או לפני שהולכים לישון. כאב או תחושת חולי שאינה מוסברת, המופיעה במפתיע. בהמשך, ולאחר ביקור אצל הרופא, מגיעה הבשורה המרה – אובחנתם כסובלים מסרטן ריאות, ומרגע זה, העולם שהכרתם משתנה כליל, ואתם נכנסים לעולם אחר, עמוס במונחים ובאבחנות רפואיות, שיש להסתגל אליהן במהירות.

במרבית המקרים, אבחון סרטן ריאות באדם הינו מהלומה לא פשוטה. על החולה להתמודד מצד אחד עם המחלה הפיזית והטיפולים הכרוכים בה, ומצד שני עם הקושי הנפשי להתמודד עם המחלה ועם המשמעויות שלה. רבים מהחולים אשר אובחנה אצלם המחלה, מתקשים להמשיך ולהתנהל כשורה במהלך חיי היום יום, מה שמשליך גם על יכולתם להמשיך ולהשתכר לפרנסתם, ולעיתים אף מוביל לעזיבת מקום העבודה, במוקדם או במאוחר. אחרים עושים כל מאמץ לחזור לעבודה לאחר תקופת טיפולים.

אם חזרת לעבודה, ואם לא – כדאי לעצור רגע ולבחון מהן הזכויות הרפואיות שלך.

 חולי סרטן ריאות – מגיעות לכם זכויות רפואיות!

זכויות רפואיות לחולי סרטן הריאות קיימות בכמה גופים: ביטוח לאומי, מס הכנסה, חברות ביטוח וקרנות הפנסיה. על מנת ליהנות מזכויות אלו, על החולה לפנות למוסד הרלוונטי המופקד על מימוש זכויות החולים בסרטן הריאות והוצאתן לפועל. בהמשך, החולה יזומן להתייצב בפני ועדה רפואית, אשר מתפקידה לקבוע מהו היקף הפגיעה במצבו הרפואי כתוצאה מהמחלה, ובפרט, מהי הפגיעה בכושר השתכרותו מעבודה. בהמשך, הפונה עשוי להיות זכאי לזכויות הרפואיות הבאות:

כיצד ניתן לממש זכויות אלו?

קיימות 3 דרכים למימוש הזכויות המפורטות לעיל:

אולי יעניין אותך גם:

אימונותרפיה לטיפול בסרטן הריאות, עד כמה היא יעילה?

Exit mobile version